Pages

3/13/11

WANITA UMNO Perak mengadakan perhimpunan aman  mendesak Anwar menyerahkan DNA bagi melancarkan perbicaraan kes liwat terhadapnya di Batu Gajah, semalam.

WANITA UMNO Perak mengadakan perhimpunan aman mendesak Anwar menyerahkan DNA bagi melancarkan perbicaraan kes liwat terhadapnya di Batu Gajah, semalam.
1,000 sertai demonstrasi gesa tamat spekulasi ‘Lelaki Y’ 

BATU GAJAH: Seramai 1,000 ahli Wanita UMNO Perak mengadakan perhimpunan aman di Arena Square, di sini semalam bagi mendesak Datuk Seri Anwar Ibrahim menyerahkan profil DNA untuk melancarkan proses perunda-ngan, sekali gus memberi penjelasan sebenar kepada rakyat mengenai kes liwat dihadapinya.
Ketua Penerangan Wanita UMNO Malaysia, Datuk Hamidah Osman, berkata penyerahan spesimen daripada badan ketua pembangkang itu akan menamatkan sebarang spekulasi mengenai identiti sebenar profil DNA lelaki tidak dikenali dinamakan ‘Lelaki Y’ yang didedahkan pada prosiding perbicaraan kes itu sebelum ini.
Sehubungan itu, beliau berkata, perhimpunan seumpama itu diteruskan ke daerah lain di seluruh Perak bagi mendapatkan suara ramai dalam mendesak Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu menyerahkan DNA. 

“Sudah tiba masa Anwar menjelaskan perkara sebenar dengan menyerahkan spesimen badannya untuk menamatkan sebarang spekulasi yang timbul daripada kes itu. 
Perjalanan proses mahkamah bukan saja membabitkan Anwar atau Mohd Saiful Bukhari Azlan, tetapi perkara yang ingin rakyat tahu,” katanya. 

Hamidah berkata, Anwar seharusnya berani tampil ke depan dengan secara sukarela menyerahkan spesimen DNA yang diperlukan, sekali gus tidak terus mengelirukan rakyat. 

No comments:

Post a Comment